inwheelsItrust.blogg.se

STOCKHOLM!!!

Kategori: Allmänt

Nu har jag varit i Stockholm och det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, tredje gången nåt fuckar sig när vi ska till Stockholm.  Allting började bra och vi tog oss till Heron city där det finns en bra handikapptoalett som vi brukar stanna vid och använda.  Dock så var inte vädret på vår sida för det regnade så vi åt på Heron city också tills det skulle sluta regna.  Vi åkte upp med 2 bilar, Ida och jag i min anpassade bil och min bror och mamma i en annan. Eftersom Ida inte hittar så åkte mamma och min bror före.  Vi var på väg till Farsta för att ta tunnelbanan in till stan för det är svårt att hitta en parkering i stan.  Men dit kom vi tyvärr inte för när vi skulle svänga vänster på ett ställe så körde en bil rakt in i oss.  Det blev en rejäl smäll för hela bilen svängde runt och allting gick så jävla fort, men som tur va så vart jag och Ida inte skadade. Bilens framdäck hade dock tryckts in lite och det gick inte att backa och nåt gick emot däcket när vi svängde. Men vi byte nr med han vi krockade med och det var inget mer med det. Han hade högerregeln på sin sida men körde alldeles för fort för vi han inte se han för än det sa pang. Jaja vi kunde i alla fall ta bilen till en verkstad i Tyresö och ta oss hem till min mormor som bor där. Så det blev ingen shopping i stan den dagen. Jag skulle aldrig ha sagt att nu kan inget stoppa oss för att ta oss till Stockholm innan vi åkte.

Så dagen efter idag så kunde vi inte ta en båt ut i skärgården som vi skulle.  Vi fick beställa en tåg biljett för att ta oss hem idag men vi hann shoppa lite på stan först. Så jag har åkt buss och tunnelbana för att ta oss till stan sedan tåg hem. Det funkade väldigt bra med rullstol speciellt med buss. Man drog bara i en lucka i golvet så blev det en ramp, skitsmart sen så kunde man spänna fast sig med en rem så man inte åkte omkring i bussen. Nåt sånt fanns det inte i tunnelbanetåget utan där så fick Ida hålla i hårt i rullstollen för att den inte skulle röra sig när tåget accelererade och bromsade. Lite läskigt faktiskt.  Vi tog tunnelbanan från gullmarsplan till gamla stan där vi gick av.  Jag ville till sci-fi bokhandeln  som ligger i gamla stan för den är alltid kul att gå in och man hittar ibland lite roliga saker.  På vägen dit så hittade vi en Tintin affär som var ganska rolig, men köpte inget.  Men på sci-fi bokhandeln så köpte jag en bok.  Sen så gick vi till fiket vid almarna i kungsträdgården och fikade samtidigt som vaktparaden gick förbi. Åt en skit god baguette med tonfisk.

                                                                     

Vaktparaden vid kungsträdgården

 

Därefter så gick vi till gallerian och till hötorgshallen tills det var dags för att ta tåget hem.På tåget var det en hiss som dom fällde ut så jag kunde komma ombord, snabbt och smidigt.

så det blev en rätt händelserik resa till Stockholm kan man säga. Man kan ju undra vad som kommer hända nästa gång jag åker till Stockholm.  Det positiva var väl att jag fick testa att åka buss, tunnelbana och tåg och att det funkar bra med rullstol.

 

                                                                                     

Boken jag köpte på sci-fi bokhandeln

 

                                                                                                         

Tröja från Puma store i gallerian

 

                                                                                      

Väska från Topman

ska ju till London och kolla på OS snart så den här väskan kommer passa perfekt, dessutom kostade den bara 100 kronor.

 

 

 

 

  

 

                                                                                                                                                                                   

 

Kommentarer

  • m säger:

    Kul att åka till london, vill med! :) Ha det så bra<3

    2012-07-25 | 01:20:24
    Bloggadress: http://kamrat.com

Kommentera inlägget här: