inwheelsItrust.blogg.se

Teneriffa!!!

Kategori: Allmänt

Tillbaks nu efter ett litet avbrott från skrivandet på bloggen, jag hade en trevlig jul och ett bra nyårsfirande. 
Nu är det ett nytt år och jag hoppas verkligen att det här året kommer bli lite bättre och roligare för mig. Förra året var ganska omtumlande och jobbig. Men jag har iallafall kommit in på en distanskurs som börjar nästa vecka som jag ser fram emot. Grafisk design på webben heter kursen som håller på till sommaren. Det ska bli så skönt att få nåt att göra på dagarna. Det känns som det är bara jag som inte haft nått att göra för alla verkar så upptagna och har inte ens tid att träffa mig. Önskar jag kunde vara så upptagen så man hade nåt att göra hela tiden och inte behöva ha massa dötid och grubbla på allt jobbigt. Ett jobb vore ju underbart asså. Måste försöka skaffa ett jobb det här året. 
 
Om 2 veckor så drar jag till solen också. Ska bli skönt att få komma bort lite och få lite värme. Jag, mamma och assistenten drar till Teneriffa 2 veckor. De senaste 5 åren förutom förra året så har jag åkt ner dit till ett ställe som heter vintersol. Det är ett ställe där människor med neurologiska och reumatologiska sjukdomar får åka till för att få  rehabilitering. Det tråkiga är att landstinget här i sörmland inte har råd att skicka ner patienter så vi har varit tvungen att själva stå för boende och resa. De 2 första åren så fick vi åka genom landstinget. Men patienter tillexempel från Stockholm som vi pratade med där nere fick åka varje år för landstinget har mer pengar där. Det är så synd eftersom jag får så himla bra resultat efter att varit där nere. Jag blir rörligare,starkare och mår mycket bättre av värmen. Så i år blir det bara 2 veckor istället för 4 eftersom det blir så dyrt. Men ack vilka 2 underbara veckor det kommer bli ;)   

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: