inwheelsItrust.blogg.se

ryggont!!!

Kategori:


Idag fick jag verkligen känna på hur skör och sårbar jag verkligen är. När jag satt i duschstolen för att duscha i morse så skulle jag luta mig lite på armstödet och gled så jag hängde med kroppen utanför armstödet och kunde inte sätta mig tillbaka samtidigt som det högg till i sidan och jag kände en enorm smärta i ryggen. jag skrek till mamma som fick hjälpa mig upp. Så resten av dagen har jag suttit framför teven och knappt kunnat röra mig för jag har så ont i ryggen. Så jävla onödigt men man får tänka att det kunde varit värre . Det är när sånt här händer mig som jag tänker att jag har det bra och ska väl inte egentligen klaga på nåt för det kunde ha varit mycket värre. Det är inte första gången nåt sånt här har händer och inte alls så allvarligt som tidigare. Jag har tidigare brutit armen 2 gånger och benet en gång. Som ni kan läsa mer om längre ner. Jag äter kortison som gör att mitt skelett blir väldigt ömtåligt och därför har jag väldigt lätt att bryta mig. Det känns väldigt hemskt att veta för tex ramlar jag ur rullstolen så är det i stort sätt kört för mig.

nu hoppas jag att det här snart går över för den 5 oktober ska jag åka ålandsbåten med Ida, morsan och hennes kompis. jag hade tänkt att supa till ordentligt då och kanske ragga mig en tjej haha. Sist jag åkte med en ålandsbåt var med en studentkryssning och då gick det inte så bra. Jag ramlade ur rullstolen och bröt benet. jag hade en ung assistent som inte hade så stor koll och inte var så pålitlig. jag skulle ut på däck och det var en stor tröskel och rätt brant ner till däcket så han körde så att rullstolen lutade så mycket att jag föll ut rakt framifrån ner på golvet. Jag faller ju helt handlöst för jag kan inte hålla emot eller dämpa fallet med nåt. Men några killar som jag kände igen från skolan hjälpte mig upp i rullstolen så det gick ju bra tillslut .Så en månad innan studenten fick jag ligga på sjukhuset och vara hemma. Men på studentdagen gick jag iaf.

så nu hoppas jag min båtresa blir mer lyckad än sist.

idag så fick jag dessutom reda på att min bror har kommit in på universitetet i Adelaide i Australien. Riktigt kul. Morsan blev helt till sig haha.

Ha en bra helg allihopa :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: