inwheelsItrust.blogg.se

Utgifter!!

Kategori: Allmänt

Idag så skulle jag till doktorn på en vanlig årlig undersökning men blev lite förvånad när jag fick betala 300 kr för besöket. Känns ju helt förjävligt att det ska kosta så mycket för 10 minuter med en doktor som i stort sätt inte gjorde så mycket mer än att fråga mig vilket datum det var och var jag befann mig. Dock så var han bra på att förklara vissa saker men allt gick inte riktigt hem för han bröt ganska kraftigt på nåt språk i fjärran östern. En positiv sak var att jag skulle börja trappa ner med min medicin (prednisolon) som har ganska många biverkningar. Bland annat så blir man överviktig runt magen och väldigt rund i ansiktet. Men han sa att det kommer bli så stor skillnad när jag trappar ner för jag har ätit så hög dos i så många år. Sedan fick jag ta mig till ett apotek för att medicinen var slut och fick betala 200 kr för det. Det kanske inte är så mycket att bråka om men om man är handikappad eller sjuk och inte har så stor inkomst och ofta måste gå till doktorn så blir det väldigt mycket pengar. Man får förvisso frikort efter ett visst antal besök men den håller ju inte så länge. Jag kanske skulle bli politiker för det finns mycket som är fel och behöver förbättras i samhället speciellt för sjuka och funktionshindrade. 
 
Måste tipsa om 2 bra skivor som släppts som du kan lyssna på spotify. Den första kom för nån vecka sen Hästpojken: En magisk tanke och Johnossis nya skiva transitions som kom ut här om dan. Deras skivor blir ju bara bättre och bättre. Men Hästpojken har lugnt blivit min favorit, så grymma texter. Sååååå lysssssna!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: