inwheelsItrust.blogg.se

Musik, film och spel!!

Kategori: Allmänt

Idag tänkte jag faktiskt skita i en fredagslistan för det har inte hänt särskilt mycket den här veckan. Jag sitter på mitt rum vid det överfulla skrivbordet och har spotify uppe och lyssnar på Linkin parks nya album i brist på annat. det känns som jag lyssnar på samma musik hela tiden och när man väl hittar nåt bra så spelar man sönder låtarna. Jag skulle gärna vilja ha massa låttips och spotifylistor av er som läser denna blogg. Jag lyssnar väldigt mycket på svensk musik som verkligen är bra till skillnad från svensk film som verkligen suger, de ändå undantagen är väl sällskapsresan filmerna och jönssonligan typ. Men ofta när jag lyssnar på musik så lyssnar jag på några låtar som jag mest gillar och restan av låtarna lyssnar jag typ aldrig på. Ett exempel är Lalehs album sjung där jag bara lyssnar på some die young och vårens första dag som är grymt bra, resten av låtarna har jag knappt lyssnat på. Men jag har blivit mycket bättre på att lyssna på hela album, förut så lyssnade jag bara på låtar så jag missade ju en hel del låtar som också var bra. Men jag tröttnar fort om jag ska lyssna igenom ett helt album och därför blir det lättare att bara lyssna på de första som oftast är bäst. Den senaste låten som jag lyssnar på som är bra är We´ll be coming back med Calvin Harris. Annars så har det varit dåligt med musik de senaste 2 veckorna, det går lite i perioder har jag märkt.
På filmfronten så har det inte varit särskilt mycket heller mer än att jag såg totall recall med brorsan i veckan. Den var faktiskt bättre än originalet måste jag tillstå, sorry Arnold. Laddar ner lite filmer till helgen som jag tänkte kolla på. Efter nyheten att ipred lagen inte har fällt mer än 11 personer från 2009 när man trodde det skulle fälla upp till 800 per år så kan man vara lugnt. Inte för jag har brytt mig så mycket tidigare, jag menar det finns inte en chans i världen att de ska kunna stoppa alla som laddar ner för alla gör det och jag är inte direkt nån som laddar ner extremt mycket. Då finns det bättre lagar att sätta upp. 
 
När det gäller tv-spel, ps3 som jag kör på så spelar jag just nu Dead island. Man är på en paradisö där alla har blivit zombies som man ska döda med alla möjliga tillhyggen . Men känner att jag har tröttnat lite för jag spelar inte alls lika mycket som förut, de senaste jag speladade väldigt mycket var diablo 3. Förut så klarade jag ut spel på typ 2-3 dagar. Jag kollar på press2plays spelrecensioner som är helt underbara tacka vare två herrar, Christer och Viktor. De är så störda och roliga att det spelar ingen roll vilket spel de recenserar för det är så underhållande. Kolla på det om ni vill ha lite kul.
 
 
 
Imorgon så börjar äntligen Premier League, det ska bli så grymt spännande att se hur Chelsea klarar sig i år med 3 nyförvärv som verkar riktigt lovande med bland annat brassen Oscar. Annars så blir det spännande att se om Manchester city har vad som krävs för att vinna ligan igen, hur Van Persie och den nya japanen klarar sig i Manchester Uinited, om Sir Alex har gjort ett nytt lysande nyförvärv. på söndag så spelar Chelsa mot Wigan i deras första match. Ska väl Chelsea ta rätt lätt.
 
ikväll blir det postkodmiljonären ,film, chips och smirnoff ice 
 
hoppas ni får en solig och bra helg :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: